Tuesday, October 30, 2012

keTENTUanNYA

Assalamualaikum shbt2 semua.. semoga sentiasa dlm redha ILAHI..
KETENTUAN-NYA ...

bagi ku .. pasti membawa seribu satu kenangan yg terselit ..
hanya mampu berdoa .. kenangan ~~~

“Ya Allah, pinjam kan kpd ku secebis kekuatanMu…” Ku hanya mampu membiarkan air mata jatuh .. xmampu tuk d sekat .. xmampu tuk ku menghalangnya. 

Semalam satu peristiwa berlaku .. xterjangka.. NAMUN itula realitinya..
ingin ku elak .. TAPI aku sendiri xmampu menghalangnya lagi .. kali nie.. akan ku REDHAkan semuanya..
BIARLA masa dan waktu menentukan.. pasti ada hikmah yg terbaik di sebalik apa yg terjadi .. lambat atau cepat pasti akan muncul juga hikmah yg dijanjikan oleh ALLAH bagi dsetiap perkara yg telah terjadi ... insya'ALLAH .. ikhlaskan aq YA ALLAH ..



Hari nie .. mencuba berbuat seperti xda apa2.. ALHAMDULILLAH.. ALLAH mengetahui kemendungan di hati ini.. tetapi .. berita kematian Pakcik membuatkan diri nie bertambah sedi.. Arwah adalah kawan baik Arwah Ayah .. seorg demi seorg kawan2 Ayah pergi.. pergi tuk selamanya .. kepergian Pakcik membawa diri nie mengimbau kembali kepergian ayah yg tercinta .. seakan baru semalam kehilangan ayah yg d sayangi .. BERtapa diri nie merindukan suaranya .. teramat rindu .. ingin berjumpa dengan nya.. tapi apakan daya.. kami .. anak dan ayah terpisah di antara dua alam .. hanya doa mampu ku titipkan untuk nya di sana ...


p/S >>> Diriwayatkan daripada Abu Hurairah RA bahawa nabi SAW bersabda yang bermaksud: 
 
Apabila mati anak adam semua amalannya akan terputus melainkan tiga perkara; sedekah jariah, ilmu yang dimanfaatkan, dan anak soleh yang mendoakannya. (Riwayat Tirmizi)

terdetik satu kata2 >>> KITA selalu ingat yang JODOH itu RAHSIA ALLAH, tapi KITA selalu lupa yang MATI itu juga RAHSIA ALLAH..

Ya ALLAH.. Tidak ku pinta yg sempurna.. tetapi yang ku pinta yang mampu menyempurnakan diri ku ..


Usia ku .. akan meningkat SATU ANGKA lagi esok .. bermakna.. semakin berkurang peluang ku untuk hidup di dunia nie.. semakin hari .. diri semakin dekat dgn kematian.. bila dan di mana .. semua ketentuanNYA... yg ku pinta .. moga diri ini mati dlm keadaan yg beriman kepdaNYA .. insya'ALLAH .. perkenankan doaku YA ALLAH ...


hidup ini terlalu indah .. NAMUN indah lagi alam syurga yang telah dijanjikan bwat hamba2NYA yg soleh dan solehah ..

APA yang PENTING ..
yang kita dapat xsemestinya yg kita pinta 
yang kita minta belum tentu yang terbaik buat kita
yang terbaik buat kita xsemestinya ALLAH suka
belajarla redha dengan apa yg kita ada
itu saja yg terbaik buat kita
WALAUpun itu bukan hal yg kita suka ...









Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..

No comments:

Post a Comment