Monday, April 9, 2012

#14 jUSt fOR hIM ...

aNa jaTUH hati DENgan ceriTA nie ...
< DALAM MIHRAB CINTA >


DAlam MIHrab Cinta Ku berDOA kepadaNYA ...

Ya ALLAH .. aku ingin menjadi yang halal untuknya ...
permudahkan urusan kami mencapai detik itu ..
perkenankan doa kami untuk mencapai yang di ingin kan ..
dan
percepatkanla semua yang kami impikan ..
MOGA REDHAMU SENTIASA MENGIRINGI kami Ya ALLAH ..

insya'ALLAH ..
amin Ya ALLAH 




Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..

meNCAri keLIBAt buku NIE .. =_=

sibuk mencari ... NAMUN ... xjuga jumpa .. SUNGGUH ... buku nie amat menarik tuk d baca ..
tapi ... cetakan terbaru dari pengeluar xda lagik ..SEDINYEEEE ... =_=

SEdikit seBNYak mengenai BUku nie .. 
 >>>

sesuatu yang boleh di ambil iktibar
dimana
perjalanan hidup
sesuatu yang begitu penuh persoalan
andai anda
mempunyai yang tersayang
bersederhana lah
kerana ISLAM
segala aspek meliputi kesederhanaan
yang sebenar-benar
kita sebagai muslim patut hayati

untuk yang tersayang.......
sebelum kite bertemu
istikharahku di tirai malam
memohon petunjuk yang sebenarnya
dan
"ya, kaulah jawapan bisikan nuraniku pada istikharah yang ku aju sejak dulu"

dari >>> USTAZ PAHROL MUHAMAD JUOI ...

Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..

#14 inDAh ... naMUn terseLIT keRisaUAn ...


saat2 memahami ayat2 yang terkandung dalm picture nie ... 
terkenang pula pada insan yng d sayangi ... =_=

"Tidaklah hamba itu beriman kepada takdir yang baik dan buruk daripada Allah sehingga dia mengetahui, apa yang menimpanya itu bukan kerana kesalahannya serta kesalahannya itu tidak menimpanya" ~ Riwayat at-Tarmizi


YA ALLAH ..
sungguh ..aku bersyukur atas nikmat yang telah Kau beri bwat hambaMU nie ...
moga dia sentiasa dlam redhaMU ...
TERIMA KASIH Ya ALLAH ...

ujian yang Kau berikan cukup terselit seribu satu hikmah d sebaliknya ...
benarla yang sering di katakan ...
sabarla dalam setiap ujian yang d berikan ..
darinya kita akan memperoleh hikmah yang INDAH tersembunyi darinya .
SUBAHANALLAH ...

hanya kepdaMU tempat ku panjatkan kesyukuran ...
TERIMA KSH YA ALLAH ...


sungguh ...
jauh d sudut hati ..
ingin ku milikinya dgn segera ..
namun ..
ku sedar ..
terlalu bnyak lagik yang perlu d uruskan ..
semoga ALLAH mempermudahkan urusan kami ..
agar yang ingin d capai ... yang ingin di genggam ...
akan menjadi kenyataan ..

insya'ALLAH ..
hanya kepadaMU tempat kami memohon ..

sesungguhnya .. kami hnya mampu merancang ... selebihnya kami serahkan kepadaMU YA ALLAH ...

insya'ALLAH ...


Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..

Sunday, April 8, 2012

#13 mAlaM .... BinTAng berSInar ....


ALHAMDULILLAH ...
masih bernafas rupanya diri nie ...
tadi sempat menghayati bintang2 di langit ...
teNAng .. daMAi ..
nak ambil gambar ..
tapi kamera handpone x cantik sgt ...
kamera dslr xdapat lagik ..nnt keja la baru d beli ..
simpan angan2 kosong dlu ..
mak kata "malaikat tulis" ...

asyik2 menatap indahnya kebesaran ALLAH malam nie ...
teringt pula zaman2 kanak2 dlu ..lagu "TWINKLE2 LITTLE STAR" 
tersenyum sendiri ... 
walau hati tika ini sedang PAHIT ..
senyuman ku mampu menenangkan ku ..
My heart now like a star when I'm feel that but I can't describe it just ALLAH knows it!! =_= >
insya'ALLAH ..


sekarang nie tetiba jak pandai nak lakar2 puisi .. 
hurmmm ..
napa agaknya yaaa??? 
< mood thingking >
MUNGKINKAHHH???
arrrhhgggghhhh ... xnak pikir lagik ... =_=

nie hasil karya yang xla cukup indah ...
TAPI ..
bolehla org ckp ...

MOGA SHABAT2 SUKA eeyyyyy ^^ 

Jika aku memberimu sebutir bintang jangan kau balas dengan memberiku bintang juga.. 
TAPI ...
sebarkanlah bintangmu diluasnya alam semesta agar dapat menjadi petunjuk walau sebutir ...
moga kan menerangi gelapnya malam... 
Andai aku tak dapat menjadi pelita malammu,
cukuplah aku menjadi kunang-kunang agar malammu terang. 
Saat ini kau dan aku di sini. 
Esok,entah siapa yang akan berkelana. .. 
Menyusuri dan melanjutkan takdir sendiri ... Maka setiap detik aku ingin kita mengisinya dengan erti.
< saja bwat background hitam ..tulisan kuning .. ala2 bintang d langit gitue .. >

ISK ...ISK ...ISK ... 
penuh makna sebenarnya lakaran2 .. bait2 kata nie bagi diri nie .. 
TAPI .. 
biarla xda yg memahaminya kecuali DIA ..
tempat segala resah ku curahkan ... hanya DIA tika ini ..
TERIMA KASH YA ALLAH ..
terlalu tinggi pengharapan dan pergantungan ku kali nie .. 
moga ia berkekalan xsaja pada saat ini ...
=_=


SENYUM laaa ... walau SEPAHIT mana pun ingin tertelan ... (^______^)v

biNTang puN TERSENYUM .. aku?? PASTI boleh jugak ... ^^

Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..

#13 keTIka TakDIR teLAH di TEtapkan beGITU

EnTRYY ... untuk mendamaikan hati d saat lara mengunjung ...
jauh termenung ... jauh berkarya ... jauh melakar ...
moga mendapat manfaat bersama ..
insya'ALLAH

“ Dan diantara tanda-tanda kekuasaanNya ialah ia menciptakan untukmu dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung merasa tenteram kepadanya, dan dijadikanNya di antaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.” 
(Surah Ar-Rum: Ayat 21)

Makna 'cenderung merasa tenteram kepadanya' telah menunjukkan perasaan cinta..
Cintakan sesuatu yg menyenangkan.. =)

Keluarga yg di redhai oleh Allah.. =)
kadang2.. ada org kata cinta itu tak dpt dipaksa..
biar datang dgn sendirinya..
tiada siapa yg mampu mencintai seseorang tanpa rasa cinta dlm hatinya..
hmmm.. 
sya akui jga..
cinta memagg tak mampu untuk dipaksa...

Ada org beranggapan..
cinta akan hadir melalui pandangan pertama..
Cinta mungkin hadir dgn berkenal - kenalan dahulu..
Cinta wujud setelah kita membantu org..
Cinta lahir setelah kita memujuk rayu seseorang...
Cinta juga mungkin hadir setelah kita meluahkan perasaan..
Cinta itu tercipta setelah akad nikah dilaksanakan.. 
Alhamdulillah.. 

Mohon doanya ana dpt bertemu dgn pedamping hidup yg dpt menerima ana seadanya... =P
Namun..
Ketika kita bertemu seseorang...
kita yakin.. dia adalah jodoh kita..
sehingga kita berjanji setia untuk menunggu dan bersama-sama untuk hidup semati..
TAPI..
ku sangka panas hingga ke petang.. rupanya hujan di tengah hari..
=_=
org yg kita pernah berjanji setia tidak bersama-sama dgn kita akhirnya..
mungkin bernikah dgn org lain..
meninggal ketika kita hidup bersamanya..
atau hanya bersandiwara di hadapan kita..

YA ALLAH ...
Segala jodoh, maut dan rezeki telah ditentukan oleh MU..
sedangkan daun yg berguguran di tanah turut di bawah pengetahuan Nya..

Takdir Allah mempertemukan kita.. =)
hurrmmmmm.. < keluhan demi keluhan >
kadang-kadang kita tak menjangkakan org yg jauh tu lah pasangan kita yg sebenarnya..
atau sahabat baik sendiri pasangan kita..
sepupu kita pasangan kita sendiri..
org yg kita hanya bertemu skali di jalanan adalah pasangan kita...
Org yg pernah kita hina-hina dulu menjadi pasangan kita..
itulah ada org kata takdir ALLAH ... 
 ttg cinta itu adalah misteri dunia.. 
SANGAT MISTERI ... 

Apa pun..
Semua itu berada di Luh Mahfuz ALLAH..
Seperti sya kata..
Takdir ALLAH yang mempertemukan kita..
Walaupun kita tak pernah berjumpa.. < bagi yg tengah membaca nie >
tp anda bertemu dgn sya melalui penulisan yang x seberapa indah nie..

Segala-galanya ketentuan ALLAH.. =)
Tiada siapa yg dpt menjangkakan siapa pasangan nya kelak..
sya sendiri tak tahu siapa pasangan sya nanti..
< walau pernah merancang ..NAMUN .. hanya perancangan >
mungkin ada satu untuk sya dalam jutaan lelaki di dunia milik ALLAH nei..
sya JUJUR juga tak mampu untuk teka siapa jodoh anda nanti jika anda tanya..
SAYA tak tahu.. 
saya juga menanti .. mencari ...

Mungkin jodoh kita semua ada di dalam seantero dunia ini.. 
hanya ALLAH sahaja yg mengetahui nya.. 

ermmm ...
seperti apa yg kita ketahui..
Cinta ALLAH adalah cinta yang paling hakiki.. tulus dan jujur kpd para pencintaNya..
Tiada siapa dpt menandingi Cinta ALLAH kpd hambaNya..
Walaupun Cinta Nya kita sering pandang sebelah mata..
TAPI ...
 ALLAH tetap mencintai kita dgn memberi nikmat yg tak terhingga banyaknya..
< masih x bersyukur ka?? > =_=

 firman ALLAH dalam surah Al-Maidah: Ayat 54

"Hai orang-orang yang beriman, barang siapa di antara kamu yang murtad dari agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan mereka pun mencintai-Nya, yang bersikap lemah lembut terhadap orang yang mukmin, yang bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang berjihad di jalan Allah, dan yang tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela. Itulah karunia Allah,diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya, dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui."

Cintai ALLAH dahulu.. lakukan kerana Nya.. =)

seDAR x??
Dalam surah ini telah menunjukkan bahawa sesiapa yg mencintaiNya.. Akan di cintai oleh ALLAH kembali..
Sperti yg kita biasa dgr..
"Cintai lah ALLAH terlebih dahulu.. Kerana dgn mencintaiNya.. Cinta itu juga akan tertitip untuk orang-org yg kita cintai juga..."

Insya'ALLAH.. jadilah seorang wanita yg solehah.. Mohon doanya yah.. =)
Apa pun..
janganlah di khuatiri siapa pasangan kita kelak..
apa yg penting berusaha mencari pedamping hidup kita yg terbaik untuk diri kita..
jgn di tggu jodoh itu tiba..
Tp berusaha juga untuk mencarinya..
TAPI.. 
pencariannya perlu lah dlm syariat ALLAH..


=)
Yang penting anda berusaha untuk menjadi seorang yg terbaik untuk bakal pasangan anda..
Iman.. Ilmu dan taqwa.. perlu di mantapkan..
Insya'ALLAH..
anda pasti berjumpa dgn pasangan yg sesuai ...
kerana bagi saya sendiri..
Pedamping hidup itu bukanlah untuk menjadi yg sempurna.. tp adalah untuk saling lengkap melengkapi..

AKU REDHA YA ALLAH ...

Insya'ALLAH..
semoga kita peroleh pasangan hidup yang beriman dan bertaqwa ... solah dan solehah ...
dalam membina indahnya BAITUL MUSLIM
insya'ALLAH

Ini kerana hanya..
Takdir Allah mempertemukan kita... =)
amin YA ALLAH..

Mga KITA dipertemukan pedamping hidup yg dpt mententeramkan jiwa ini dgn redha ALLAH.. =)

insya'ALLAH .... moga redhaMU mengiringi ku Ya ALLAH ...


Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..

Saturday, April 7, 2012

#12 .... XXXxxxXXXX

hurm  =,= ... berat rasanya ... keluhan seakan rasa terbeban sgt kali nie .. rasa da xmampu nak menahan ...
kadang terasa nak TAMATkan saja semuanya .. kalo blh xmau lagik rasa apa yang d rasa tentang kehidupan nie ...


KERINDUAN ~~~ rindu yg teramat ... rindu pada nasihat seorang AYAH ... rasa down sgt kali nie ...
seakan2 dunia da x bermakna tuk d singgahi lagik ... ingin mengikut jejak AYAH ke alam sana .. SUNGGUH ... itula yang d rasakan sekrg nie =_= TAPI .. da cukupkah amal .. da cukupka persediaan .. Ya ALLAH .. aku mohon perlindungan dariMU ...


Ya ALLAH .. lemah nya hambaMU ini .. terlalu lemah .. ujian MU yang hanya sedikit Kau berikan hambaMU ini da xmampu tuk membendungnya..xmampu tuk menghadapinya .. LINDUNGI la di setiap pergerakan dan kelakuan ku pada saat ini Ya ALLAH ...

SUNGGUH .. bila iman x kuat menghadapinya rasa jatuh .. dan seakan sukaar tuk BANGKIT kembali ..
NAMUn ku sedar .. hidup PERLU di teruskan .. xperlu melihat jauh kehadapan .. TAPI lihatla yang akan terjadi slepas detik ini ... 


jauh termenung .. jauh di sudut hati ..xda niat tuk meninggi suara .. xda niat tuk melawan ..
apatah lagi untuk seorg yng di sayangi ..
andai dia faham perasaan ini .. dan andai ku tahu apa yg dipikirkan nya ...
mungkin boleh saja ku hindarkan semua dari terjadi ..
NAMUN ..
semua hanya satu ANDAI ...
xkan tercapai ..TAPI bila DIA da mengatakan "kunfayakun" maka akan tetap terjadilah kesemua takdirnya ..
AKU REDHA YA ALLAH ..
pasrahkan aku dan redhakan aku menghadapinya ...


teringat satu kisah tentang NASIHAT seorang AYAH kepda puterinya ...
Hati ibarat Belon .. kenapa dikatakan sedemikian??
seorg kanak2 amat suka kepda Belon ..rasa bhagia degn belon yg ada .. namu bila mana Belon pecah ..
dia akan menangis teresak2 meminta di gantikan yang baru ..
kesinambungan kepda hati .. 
bila cinta mula berputik dalam hati ..
semuanya akan indah ..
CUKUP INDAH
namun ..
BILA CINTA DA TERLERAI ..
HATI TADI AKAN MENJADI SEPERTI BELON...
hancur.. musnah .. terlerai sebuah harapan yg menggunung ..
menangis .. air mata kan sedia menjadi teman ... semua tueee ...
HANYA IMPIAN .. tinggal sebuah kenangan yang sukar tuk d lupakan  =_=


p/S >>> “Cintailah sesuatu itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada suatu ketika, bencilah yang engkau benci itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pada satu ketika.”

Sesuatu yang kita cintai, belum tentu membawa kebaikan kepada kita. Manakala sesuatu yang kita benci, belum tentu memudaratkan kita.


Ya ALLAH ... bantulah hambaMU ini .. dalam menghadapi semua ujian yang KAU berikan ..semoga sentiasa tabah dan kuat .. insya'ALLAH ...

biarlah semua berlalu ..kan ku lukis kenangan di lembaran pasir yang terbentang luas di pantai MU .. agar ombak yang datang akan menghempas ia .. PERGI bersama sejuta kenangan yang pastinya ingin ku lupakan untuk membina kehidupan yang baru ... ITULAH yang TERBAIK ... xkan sia2 d setiap kejadian yan telah Kau takdirkan ... 

AKU REDHA YA ALLAH ...



Maksudnya: "Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu diasuh di bawah pengawasanku."

Maksudnya: Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya,"Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..."

t

tabah la hati .. kuatla jiwa .. insya'ALLAH ... ada hikmah d sebalik semua nie .. PIKIRKAN YANG POSITIF ... ingt ... 
PELAJARAN penting ..teruskan usaha ..jgn d biarkan perasaan .. emosi .. menguasai diri ... 
ILMU perlu d cari .. perlu d timba ... dan amat penting untuk memperoleh kejayaan ...
AYAH dan MAK sentiasa mengharapkan yg terbaik darimu ... 
LAST SEM ... kejayaan perlu d capai ..
xkira apa pun yg terjadi ...
semua tue bukan HALANGAN ..
kerana ILMU PERLU D CARI .. WALAU SAMPAI KE NEGERI CHINA...
insya'ALLAH ...

semoga kejayaan sentiasa mengiring ... YANG pergi akan BERGANTI .. xperlu mencari .. BIAR ketentuan ALLAH menetapkannya kembali ... insya'ALLAH .. akan ku lupakan semua nya .. walau pun terlalu panjang waktu yang diperlukannya .. xMUDAH ... xSENANG ... 
pasrahkan sahaja ..

TERIMA KASIH YA ALLAH



(^_^)V ahlan wa sahlan ... 

akan ku sinari hari2 ku dengan mencari redhaMU ... 

TERIMA KASIH YA ALLAH ... 

>>>> ku hanya insan biasa, ada masa aku menjadi kuat dan ada masa aku menjadi terlalu lemah. Kini, aku semakin ...................

biarlah .. hanya DIA mengetahui segala rasa di hati ini ..
syukur kepadaMU YA ALLAH ..








Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..

#11 uJiaN deMI uJIAn .. reDHa dan PASrah ..

innalillahiinnalillahirojiun ...
dariMU akan datang dan kepadaMU jua ku kembali ...
semoga ada hikmah yang besar tersembunyi d sebalik semua nie ...
insya'ALLAH
amin Ya ALLAH


YA ALLAH ... jika telah ENGKAU catatkan dia milikki dan tercipta buatku, maka satukanlah hatinya dengan hatiku dan titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan tue akan abadi. Dan YA ALLAH YA TUHAN ku yang MAHA PENGASIH, seiringkanlah kami melayari hidup ini, perkukuhkanlah yang sejahtera dan abadi.

Tetapi YA ALLAH, seandainya telah ENGKAU takdirkan dia bukan milikku, bawalah dia jauh dari pandanganku, luputkanlah dia dari ingatanku, dan peliharalah aku dari kekecewaan olehnya. Serta YA ALLAH YA TUHAN ku yang MAHA  MENGERTI, berikan aku kekuatan untuk menghadapi masa-masa yang sukar melupakannya, melontarkan bayangannya jauh ke dada langit, hilang bersama senja nan merah, agar diri ini mampu tersenyum kembali dan bhagia, walau tidak bersamanya.

Dan YA ALLAH yang tercinta, gantikanlah yang hilang, tumbuhkanlah kembali yang patah, walaupun tidak sama dengan dirinya. YA ALLAH YA TUHAN ku, pasrahkan aku dengan takdirMu. 
Sesungguhnya apa yang ENGKAU takdirkan, adalah yang terbaik buatku, kerana ENGKAU Maha Mengetahui, segala yang terbaik buat hamba MU ini. AKU REDHA YA ALLAH.

YA ALLAH, cukuplah ENGKAU sahaja yang menjadi pemeliharaanku dunia dan akhirat. Dengarlah rintihan hambaMU yang daif ini. Jangan ENGKAU biarkan aku sendirian di dunia ini mahupun di akhirat nanti. Usah ENGKAU juruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran.

Maka kurniakanlah seorang pasangan hidup yang beriman, supaya aku dan dia dapat sama-sama membina kesejahteraan hidup, ke jalan yang ENGKAU redhai dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh juga solehah...

AMIN YA ALLAH ...






Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..

Sunday, April 1, 2012

KamI BErsUkan ....

ALHAMDULILLAH ... beberapa kali da d rancang nak pie bersukan .. 
akhirnya kesampaian jugak ... < terpaksa d tunda berapa kali disebabkan cuaca yg x mengizinkn >
maTlaMAT utama nak bermain basikal ..  NAMUN agak hampa sedikit apabila sampai ke pusat KOkurikulum UUM , basikal x buka tuk HAri nie =_=


naMUn walauPUN agak KECEwa ....
hasrat x kesampaian ...
saat bersukan x akan disia2kan seperti itu shja ^^
itula yang terbaik ..memanfaatkan masa dgn sebaik mungkin ..
boleh jadi ..nnt da x kesampaian nak ke PUSAT sukan lagik ...
KEMPUNAN org SABAH cakap ... adeiiii ...

meREka SKEMA .. hihihi

apaLA d TGk tuee?? hohooh 

aKIbat keceWA dengn Pusat SUkan yg X buka kauNter bermain basikal ...
kaMI berjalan menuJU ke taSIK GAtri ... 
< seblum sampai kesana .. sempat ambil gambr dlu >
KONON nak mengubt hati yg dikecewakan ..hehehe 
 samBUng semula...

TASIK GATRI ...
disinilah kita akan melihat siswa dan siswi berkayak ...
naMUn masa yg sama ... 
banyak kelihatan pasangan2 yang sedng  berkasih sayang dekat sana ... =_=
hurrmmmmm ..... !_!

sedikit pemandngn tasIK GUTri

asYIk leka MEnghayati indahnya alam ciptaanNYA ...
kami xlupa nak mengambil kesempatan tuk bergambar2 ..
nak dikatakan setiap penjuru dekat UUM niee ..
semua nak tINGGalkan kenangan yg xkan DILUPAKAN dalam hidup nie...
insya'ALLAH ^^

BIncang2 peTAng ..

mereka BERKAYAK ...

HEBAT UUM nie ..
macam2 sukan ada dekat dalam nie ...
KAYAK ada ... NAIK KUDA ada ...
GOLF ada ... GOKART ada ...
dan macm2 lagik ...
UNTUNGlaaa jadi mahasiswa UUM ^^
hohoohoh ...

20min lepak d sepanjang tasik GUTri ..
kami berjalan pulang semula ke DPP ..
namun ...  dalam perjalanan PULANG .. terjumpa satu kawasan yang cukup indah dan menarik tuk bergambar ^^
JADI ... seperti biasa... tanpa membuang masa ..
MUKa2 180 degree NIEEEE pastilah nak bergambar .. ^^
hohooh ..

moga2 UKHUWAH kita semua sentiasa dlm redhaNYA...
insya'ALLAH ^^

keRN sy panDAI ambIL gambR ...  DoranG SUKa ambIL kesempatan..HOHOHOOH ..
JgN maRA...

cAntiK x BACk gROUn dia?? ^^ jgn nampak org nya jaa ...

aINi raIni naMA di beri ... ehhe

Ala2 FileM hinDI bermain DI taman BUnga .. hohohoho

3 dara PIngiTAn .. hohohooh 

^^ ME ... MISS miska 

YA ALLAH .. peliharalah ukhuwah yang terjalin di antara kami ... semoga ukhuwah yang terjalin ini sentiasa dlm redhaMU sentiasa dalam perlindunganMU ..
bimbingla kami menuju jalan yang Engkau berkati dan rahmati ..
bukakan dan permudahkan la perjuangan kami di BUMI UUM nie agar kejayaan sentiasa berpihak kepda kami ..
insya'ALLAH...
amin YA ALLAH ... (^_^)v




Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..