Monday, January 30, 2012

saHAbat .... SAnGat BErERTI ....




TETIBA ....

kerinduan yang semakin menebal kepada insan yang bergelar SAHABAT .. 

=_=


S.A.H.A.B.A.T.dinilai kebaikan pada dirinya memang terlalu diinginkan.Tetapi apabila dinilai kelemahan pada dirinya seperti cacing kepanasan.terimalah seadanya siapa kita.Sesungguhnya sahabat itu adalah cerminan kebaikan dan kekurangan pada diri kita.♥


Ukhwah itu indah,kekalkan hingga ke syurga...insyaALLAH,moga diberkati olehNYA.


saidina Abu Bakar pernah berkata, ber "SAHABAT" itu biarlah sederhana, jgan berlebih-lebihan dn trlampau, ini kerana jka kita menyayangi sahabat kta scra berlebihan, bla suatu hri ada sdkit pertelngkahan, kita akn memusuhi dan sangat benci dgn sahabat itu.


Sahabat yang kita miliki adalah untuk dihargai,dilindungi,dikasihi dan bukan untuk dizalimi.♥


Jagalah sahabatmu seperti sebutir permata.jika tidak,ia akan mudah untuk "dicuri" oleh orang yang lebih layak untuk memilikinya.


Persahabatan ini bukan untuk drama tetapi untuk Allah.Kalau nawaitu mu lari dari asas yg terbina,tolong terima teguran ini.Kerana aku juga pernah menerima teguranmu walaupun kau belum layak menjadi cerminan persahabatan yang diredhai Allah.Jika Allah palingkan kasih persahabatan ini,maknanya perkara bathil itu datang daripada tarbiyah persahabatan kita yang salah ... 


Bukan mudah untuk membahagi-bahagikan kasih sayang dalam persahabatan.♥


Kasih sayang yang tidak mampu untuk membahagiakan orang Lain sememannya adalah ujian Ukhuwah daripadaNya.


salam kerinduan kepada semua sahabt2 yang ku sayangi ..... 
TERIMA KASIH kerana sudi hadir dalam hidup ini ...
mencipta dan menghiasi diari kehidupan nie...
SUNGGUH
kehadiran kamu amat menggembirakan dan mendamaikan hati ...
setiap rasa ... suka duka .. tawa sedih ...
dapat ku rasakan dalam UKHUWAH yang terjalin ini .... 

p/S > Benar . . . Saya mempunyai sahabat yang ramai. Tetapi,dalam ramai-ramai tu ada salah seorang atau lebih dari itu adalah batu permata yang ditenggelami oleh ratusan pasir untuk dihargai. Semoga ALLAH menjaga dan memimpin kasih sayangku ini kerana ia adalah asbab untuk saya merasai kasih sayangNYA di dunia ini. .

insya'ALLAH . . .

amin Ya ALLAH ♥






Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..

No comments:

Post a Comment