Friday, October 26, 2012

'INdahnya' ujian MALAM nie

Assalamualiakum kpd semua shbt2 ..
terasa ringan tngn nie tuk berkongsi sesuatu ..
sambil layan lagu2 yang shahdu..
membuatkan hati terasa rindu kepada sebuah ukhuwah ..


"sebuah ikatan ukhuwah yang di gelar SAHABAT"

tertanya kepda diri sendiri...
adakah aq mempunyai sahabt sejati?
adakah aku mempunyai sahabat yg sudi bersama ku semasa aku senang dan duka?
MASIH WUJUDKA MEREKA DALAM HIDUP KU?
atau aq yang membawa diri .. meninggalkan mereka ..

SUNGGUH.. terlalu banyak yang di lalui.. terlalu banyak karenah org yang dijumpa..
SUDAH puas aku bersangka baik atas nama PERSAHABATAN ...
namun ...  tidak tahu d mana penghujungnya .. =,=

SEMAKIN AKU MENCUBA TUK BERSANGKA BAIK ..
semakin terasa sesuatu yg xbaik wujud..
YA ALLAH ..perasaan apakah yg wujud nie..ikhlaskan aku dlm menjalinkan ukhuwah bersama makhluk ciptaan Mu ..sesungguhnya YA ALLAH ..Engkau maha Mengetahui segala apa yg terselit dalam diri nie..
sama ada terzahir mahupun tidak ..

UNTUK MU SAHABT >>>

Saat aku terjatuh engkau senantiasa berusaha membuatku bangkit

Saat aku tersenyum, engkau pun tersenyum dengan indah


Saat aku bersedih, engkau senantiasa menghiburku



inDAHnya UKHUWAH kerana ALLAH .... 

insya'ALLAH ...

“Seandainya engkau bertemu seorang kawan yang sanggup bersusah atas nama kesetiaan, mendahulukan atas nama kebajikan, menyimpan keaibanmu atas nama kejujuran, menegur kelemahanmu atas nama kebaikan, memendam rasa terkilan demi menjaga perasaan, ketahuilah bahawa dia bukanlah seorang kawan tetapi seorang saudara & sahabat sejati yang sukar di cari ganti…




Assalamualaikum ^^ syukran kerana sudi berkunjung ke blog saya .. semoga perkongsian dalam blog ini dapat memberi mafaat kepada sahabat2 semua .. ShaRE is CAring ..insya'ALLAH .. sama2 kita sebarkan ILMU yang bermanfaat kepada semua sahabt2 kita ^^ uKHuwahFIllah abADAn abaDA .. AIsYAh YUsRa ^^..

No comments:

Post a Comment